Nákuný košík
Zelené smoothie

Sila zelených nápojov

Dokážu zasýtiť, podporiť detoxikáciu organizmu a chudnutie. Dodávajú energiu a pri pocite únavy vedia človeka „nakopnúť“. Sú plné vlákniny a účinných látok, ktoré priaznivo pôsobia na fungovanie organizmu. Reč je o hustých krémových šťavách, známych tiež ako zelené nápoje či zelené smoothies.

Čo sú zelené nápoje?

Zelené smoothie nápoje skrývajú v sebe množstvo živín, vitamínov, minerálov a ďalších prospešných látok. Pripravíme si ich zmixovaním ovocia, listovej zeleniny a byliniek. „Zelená zložka“ v podobe zelenej listovej zeleniny a byliniek je ich najpodstatnejšou súčasťou. Vďaka nim majú nápoje vysoký podiel chlorofylu a predstavujú pre organizmus naozajstnú vitamínovú bombu.

Ak nemáte pri sebe potrebné suroviny, môžete na prípravu výživného zeleného nápoja využiť aj zelené zmesi z mladého jačmeňa, zeleného kamutu, chlorelly alebo spiruliny. Ich výhodou je, že neobsahujú lepok. Lepok sa vyskytuje v dozretej pšenici a príbuzných obilninách, ale keď sa zožnú ešte ako mladé trávy, sú bezlepkové. Zrná obilnín sa navyše znehodnocujú skladovaním a nevhodnými procesmi pri výrobe pečiva, takže ich poznáme ako silne kyselinotvorné. Mladé vyklíčené obilniny naproti tomu živé, ľahko vstrebateľné, plné živín a veľmi zásadotvorné.

Zelený nápoj s jahodami
Zelený nápoj v sebe skrýva množstvo prospešných látok, je plný vitamínov, minerálov, enzýmov a vlákniny.
Zdroj: pixabay.com

Benefity ZELENÝCH NÁPOJOV

  • Zelené nápoje obsahujú široké spektrum vitamínov a zásaditých minerálov ako horčík, draslík, vápnik, sodík, mangán a zinok. Sú v nich prirodzene obsiahnuté antioxidanty, napríklad aj ľudským telom vyrábaný antioxidant super-oxid dismutáza (SOD).
  • Vďaka svojmu zloženiu dokážu „nabíjať“ – budete sa cítiť čerstvejší a plní energie a už nebudete mať takú silnú chuť na sladké a kofeín ako predtým.
  • Sú veľkým zdrojom živých aktívnych enzýmov, čím podporujú zdravé trávenie
  • Zelené nápoje alkalizujú, čiže neutralizujú prebytočné kyseliny, ktoré sa v dôsledku typickej dnešnej stravy hromadia v našom tele.
  • Zvyšujú odolnosť voči infekciám, môžu pomôcť zdolať choroby a dramaticky znižujú počet kvasiniek a toxínov v tele.

Správna hydratácia

Pre väčšinu ľudí môže byť náročné vypiť 4 l vody denne. Najskôr si radšej vyberte menší cieľ, ako napríklad 1,5 l a postupne zvyšujte až na 3 l. Na 4 l sa nemusíte dostať vôbec, pretože to možno práve vaše telo nevyžaduje. Určite sa do ničoho netlačte, jednoducho len nezabudnite v priebehu dňa piť. Mnoho chorôb je v skutočnosti spôsobených dehydratáciou.

Majte pri sebe stále 0,5 l alebo 1 l fľašu. Už len to, že sa vám voda pripomenie, veľmi pomôže. Ak budete nosiť so sebou vo fľaši zelený nápoj, nezabudnite ho vždy pred pitím pretrepať. Namiešaný zelený nápoj vydrží asi hodinu, kým sa mierne zmení jeho chuť a stratia sa niektoré živiny.

Zmixovaním zeleniny, ovocia, prípadne i byliniek si môžete vytvoriť jednoduché a výživné raňajky, desiatu či olovrant.
Zdroj: pexels.com

Ako užívať zelené nápoje?

Všetky zelené nápoje nám poskytujú obrovskú výhodu – možnosť jednoduchého doplnenia „zelených“ živín, ktoré nám často v strave chýbajú. Zelené nápoje obsahujú rozličné alkalizujúce živiny a ich pravidelné užívanie hrá dôležitú rolu vo vytvorení a udržaní zásaditého prostredia v našom tele.

Každý zelený nápoj má trochu iné vlastnosti v závislosti od zloženia, kvality spracovania a kvality uskladnenia. Sušené zelené nápoje (napr. mladý jačmeň, zelený kamut alebo spirulina) sa vyrábajú šetrným procesom bez použitia tepla, aby sa v nich zachovali živé enzýmy a vitamíny. Pri výbere zeleného nápoja je dobré riadiť sa aj chuťovými vnemami a signálmi tela. Keď nájdete „ten pravý“ zelený nápoj, budete sa ráno budiť s chuťou vstať a pripraviť si ho.

Aj keď sa zelené nápoje líšia, zvyčajne sa užívajú 1 – 4 dávky denne. Jedna čajová lyžička prášku sa rozmieša s čistou vodou (najlepšie filtrovanou) alebo čerstvou šťavou. Jednu dávku si treba rozmiešať v 200 – 500 ml, prípadne až 1 l vody. Zo začiatku je lepšie piť polovičnú dávku, teda ½ čajovej lyžičky v 500 ml vody. V priebehu dvoch týždňov môžete postupne zvyšovať na plnú dávku. Niektorí ľudia môžu mať totiž príznaky detoxikácie, preto je lepšie nezačínať hneď zostra.

Na dosiahnutie zásaditého prostredia v organizme vám môžu pomôcť práve zelené smoothies.
Zdroj: pixabay.com

Zelené nápoje sa veľmi hodia na prípravu rôznych zdravých kokteilov, šejkov a smoothies. Nechajte sa inšpirovať a prezrite si naše odskúšané recepty na zelené nápoje.

Zelený kamut 90 g

Zelený kamut – prášok zo šťavy mladej pšenice


Vyskúšajte zelený nápoj z nášho 100% čistého prášku zo šťavy z pšenice Kamut. Očisťuje a detoxikuje, podporuje regeneráciu buniek, zdravý imunitný systém, zvyšuje energiu a znižuje pocit únavy.

Viac informácií
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Novinky a tipy do vašej schránky

Nakupujte výhodne a žite zdravšie